Wijkbeheer nog socialer met Facebook
Professionals die werken in de wijk doen dat steeds vaker met ondersteuning van socialmedia. Van buurtwerker tot wijkagent, ze weten de weg naar de buurtbewoner inmiddels te vinden via Facebook, Instagram en (soms nog) Twitter.
In opdracht voor de Amsterdamse woningbouwcorporatie Stadgenoot ontwikkelde Buzzmij een socialmedia strategie voor hun wijkbeheerders. In de wijken is de wijkbeheerder tegenwoordig niet alleen verantwoordelijk voor de leefbaarheid van de woningcomplexen, maar houdt deze zicht op de hele woonomgeving. Schoon, heel en veilig is daarbij het belangrijkste devies. De opgave is om daarbij zoveel mogelijk huurders en andere buurtbewoners te betrekken. Facebook kan daarbij helpen, mits op een slimme en effectieve manier gebruikt.
Aanvankelijk stonden de wijkbeheerders niet te springen om deel te nemen aan het experiment. Inmiddels zijn de meeste echter enthousiast over de mogelijkheden die het medium hen biedt. ” we krijgen positieve reacties van bewoners. Die zien nu beter wat wij doen voor de buurt”
In november volgt een evaluatie van het project.