1000e Startersbeurs een feit; Peer-to-peer campagne werkt!
Maandag 1 juni 2014 werd op feestelijke wijze de duizendste Startersbeurs uitgereikt. De regeling – bedoeld om jongeren aan werkervaring te helpen – werd vorig jaar op 1 april 2013 voor het eerst geïntroduceerd door de gemeente Tilburg.
Om de inhoud en de werkwijze van de regeling binnen korte tijd onder zoveel mogelijk werkzoekende jongeren bekend te maken, voert Buzzmij in een groot aantal Nederlandse gemeenten (waaronder Amsterdam, Rotterdam, Tilburg, Nijmegen, Den Haag en Lelystad) een bijzonder succesvolle peer-to-peer campagne uit.
Panels bestaand uit lokale werkzoekende jongeren posten vanuit hun eigen social media accounts allerlei berichten over ‘werk zoeken’, ‘werkervaring’ en de Startersbeursregeling. Daarop wordt gereageerd door hun vrienden en zo ontstaat een online dialoog over voor-, en nadelen van de Startersbeurs. Op deze manier worden duizenden jongeren online geattendeerd op de Startersbeurs en wordt een grote conversie naar de aanmeldingswebsite gerealiseerd.
De effectiviteit van deze peer-to-peer campagne wordt verklaard doordat berichten van vrienden (peers) een hoge attentiewaarde hebben en betrouwbaar worden geacht. Daarnaast is de verspreiding via social media razendsnel en heeft een groot volume “We weten uit onze monitoring dat we met een panel van tien jongeren binnen een week de tijdlijnen van zo’n 25 duizend jongeren bereiken” aldus Henry Kasper van Buzzmij. Behalve voor wervingsdoeleinden, zet Buzzmij deze methodiek in om jongeren te informeren en te activeren.
Startersbeurs in het nieuws bij de Telegraaf
Startersbeurs in het nieuws bij Linda Magazine
[Aanvulling van onze redactie: Inmiddels is de 1500e Startersbeurs al uitgereikt]